Tilbake
Skriv ut

#kraftspeil

Kunstner Inge Lauwers tar elevene med på en kunstreise i seg selv.

(Midlertidig tekst under - ny kommer)

Vi zoomer inn på den indre stemmen og lar de indre bilder bli hørt. Med tynne lag ull blir disse tankebilder vevd til ikoner som representerer mye av din kraft. Med nåle-filting som teknikk kan vi ganske raskt omsette ideer til ullmalerier og få ett flott resultat.

Speil blir brukt som virkemiddel for teater improvisasjon og som portal for å bære denne kunsten. Elever får et verktøy som kan gjøre dem mer robust i selvtilliten.

Lærerveiledning

Kunstner Inge Lauwers tar elevene med på en kunstreise i seg selv.

Vi zoomer inn den indre stemmen og lar de indre bilder bli hørt. Med tynne lag ull blir disse tankeblder vevd til ikoner som representerer mye av din kraft. Med nåle-filting som teknikk kan vi ganske raskt omsette ideer til ullmalerier og få et flott resultat. 

Speil blir brukt som virkemiddel for teater improvisasjon og som portal for å bære denne kunsten. elever får et verktøy som kan gjøre dem mer robuste i selvtilliten. 

Kunstneren tar med plastspeil, merinoull, filtnåler, filtunderlag, filtteppe, lim, tape og "bloddiplomer"


Ønsker å bli møtt av to elever på parkeringen for å bære materialer til klassen. 

Inge trenger prosjektor og smarboard. 

Om utøvere og produsenter

  • Arrangert av: Gran & Lunner kommune
  • Kunstnere/grupper: Inge Lauwers
  • Produsent: Inge.E. M. Lauwers, tlf 991 07 781, E-post: Inge.Lauwers@gran.kommune.no, Marta Tuff, 613 38 400, E-post: marta.tuff@gran.kommune.no

Om kunstner / utøver / gruppe

Inge Lauwers har 8 år med høyere kunststudier innen kunst, design og filosofi fra Belgia og England. Hun kom til Norge i 1997 som rådgiver og instruktør for Hadeland Glassverk med sin særegne sandstøpningsteknikk for glass. Som aktiv kunstner har hun hatt mange utsmykninger, utstillinger og forelesninger både i inn- og utland, og i hennes skulpturer får arketypiske symboler et moderne formspråk.

Siden 2003 har Inge også jobbet som kunstpedagog ved ulike kulturskoler og med den kulturelle skolesekken (DKS) i bl.a. Roa, Hole, Ringerike, Jevnaker og Gran. Hun legger spesielt vekt på egenarten i hver av sine elever.